tisdag, augusti 05, 2008

Sjuk.
Inte jättesjuk men tillräckligt för att vara tvungen att stanna på logementet och vila sen igår.
Mår illa och sånt men nu är det på bättringsvägen. Det har jag iaf bestämt :-)
Började må illa i söndags kväll och på måndag morgon mådde jag mycket sämre och blev skickad tillbaka till kompaniet när de insåg att jag inte kunde köra ett skumpigt stridsfordon.
Så de fixade en annan förare men det känns surt eftersom detta verkade bli en kul vecka med övningar under dagen som gruppstrid och sånt och sedan förläggning i tält på natten. Rena Hultsfredsfestivalen. :-D
Hela bataljonen är med (bataljon: ca 500 man) på ett eller annat sätt och vårt kompani har förläggning, märkligt nog, inne på 7 kompaniets stridsvagnsområde.
Igår natt avundades jag dem inte. Efter ösregn hela dagen kom en storm som tydligen ställde hela Bravos tält på snedden och rev ner grenar och kvistar samtidigt som det regnet piskade. Då var man faktiskt glad att man satt inne och tittade ut istället för tvärt om.

Idag blev jag skickad till sjukan där jag fick sitta en timme i väntrummet för att sedan utsättas för 5 snabba frågor jag knappt hann svara på och sedan skickas tillbaka till logementet med ordern "vila, drick, och drick inte mjölk".
Sedan dess har jag kollat på film och läst tidningar.
Kollade på "A man apart" som jag insåg halvägs in i filmen att jag sett innan och nån annan film som jag glömt namnet på men inte var något vidare.
I kväll efter maten blir det "Scarface" :-)

Åh, föresten är jag egentligen inte här i datorsalen utan vilar på logementet. Så skvallra inte! :-P

Inga kommentarer: