söndag, juli 27, 2008

Mitt sommarlov.

Låter som en början på en uppsats på mellanstadiet.... borde kanske heta "Mitt sommaruppehåll från värnplikten på P7" eller "Min betalda semester" men det låter både tråkigt och konstigt så jag håller mig till mitt sommarlov.

Jag har varit riktigt dålig på att skriva här men mest beror det på att jag fyllt upp min tillvaro med så mycket kul grejer jag kan komma på.
Inledde med att fira min födelsedag, 21 år gammal. Jättegammalt enligt mig. 3 år sedan jag var 18... Men nu är jag tillräckligt gammal för att köpa sprit i alla världens länder. Iaf som jag känner till...
Sedan blev jag sjuk ett par dagar men repade mig lagom till min att och Pillans dykkurs startade.
Det var en upplevelse och veckan finns till viss del presenterad (om jag inte minns fel) i tidigare avsnitt och därför så pallar jag inte berätta allt nu.
Men dykning är verkligen något som jag rekommenderar. Det är väldigt rogivande och spännande. Så för mig och Pillan blir det väl Röda Havet nästa :-P
Efter dykningen åkte jag och Pillan till Köpenhamn över en dag gjorde den vanliga strøgetvandringen men konstigt nog blev det inget inhandlade av kläder som det annars brukar bli. Mer shoppande blev det dock i Ullared. Startade tidigt på morgonen och körde till Halmstad där vi stannade och käkade picknick på en parkering vid Eurostop shoppingcenter där endast ett par hantverkare och en städare var vakna. Sedan bar det vidare mot Ullared. Pillan har varit där 2 gånger tidigare men inte jag så jag blev lite chockad över att det var en hel lite by med billighetsaffärer som hade Gekås som någon sorts storebror som höjde sig över de andra.
Väl inne blev det en hel del shoppande till ett pris av ca 900 spänn. Det blev en hel del för de pengarna. Det var en kul upplevelse som jag gärna gör om igen :-D





Det har även varit bröllop där min äldsta storasyster Emelie gifte sig med sin Pontus.
Ett jättefint bröllop med närmaste släkten som vittnen i Stora Hammars kyrka i Vellinge.
Just nu är paret på bröllopsresa i Paris men här är de på bild.

På natten körde jag brudparet till deras nattuppehälle som var hemligt för dem. Så med en korg fylld med godsaker och Champagne så kördes de från Pontus stora släkts hus i Ljunghusen, där festen hölls, till Grand Hotell i Lund där tornrummet väntade på dem.
Enligt Emelie var rummet åttakantigt med stora träpelare och utsikt över hela Lund.
De hade dessutom en enorm TV från Bang & Olufsen som för det första Emelie lyckades sätta igång på högsta volym på MTV kl 3 på natten och som sedan vände sig mot dem var de än var i rummet. Tydligen lite spokie :-D


Vid lunchtid nästa dag hämtade jag brudparet igen som fick åka ner till Ljunghusen för presentöppning.
Jag fick det lite stressigt på vägen eftersom jag skulle vara i Oxie hos Pillans föräldrar strax därefter och tiden tickade på.
Anledningen var att vi skulle fira Pillans pappa som fyllt 50 nyligen med att åka i limousine till Pers Krog och äta fondue. Detta visste han inget om alls.
Så efter Champagne (mycket sånt de här dagarna) och dip och tilltugg så anlände en svart limousin. Mycket lyxig.
Tyvärr saknar jag bild på den eftersom jag inte är överens med min nya mobil (har hunnit skaffa mig det också under sommarlovet) om hur man skickar bilder till datorn. Men det kommer i framtiden. Men här är bilder på den från företagets hemsida.
Ni får föreställa er att Pillans föräldrar, bröder, äldsta broderns flickvän och jag och Pillan sitter där och dricker mer champagne, äter godis, dricker läsk och har det bra :-P

Käkade jättegod fondue. Även om vår kokande fondueolja var lite rymmningsbenägen och ville skvätta på oss om vi inte passade oss. :-D

Nope... det är inte slut där. Jag och Mårten åkte ner till Vitemölla (ligger 500 meter vid sidan om Kivik) till Filles sommarställe och njöt ett par dagar av varmt väder, iskalla bad (endast 12-13 grader!), god mat på lyxig fiskresturang (mårten bjöd eftersom han fyllt år) och eldat vid havet och sett en jättevacker måne resa sig ur havet medan vi grillade marshmallows.

I fredags åkte jag och Pillan till Ystad och shoppade köpte ett par nya skor. Sedan åkte vi och tittade på sommarteater "4 män och en ö" vid Marsvinsholms slott med mina föräldrar. En bra föreställning fast trots att Pillan och jag hade med oss extra kläder om det skulle bli kallt, den spelas utomhus, så var vi tvugna att ta extra filtar om oss för att hålla oss varma. jag behövde två... Pillan fyra. :-P

Anledningen till att det blir lite kortfattat nu på slutet är att jag är lite stressad. Ska med bussen ut till Revingehed igen. Livet som soldat börjar i morgon. Inget jag ser fram emot.
Lite drygt tre månader kvar.

passar även på att göra lite reklam för Regementets Dag på P7 den 21 september. Ni kan läsa mer om det efter hand på www.p7.mil.se Om ni kommer så glöm inte säga till mig så kan vi ju ses! :-D
Den dagen kan ni känna och klämma och se och fascineras av all vår utrustning och folk. Oh träffa mig.
Och se vad vi gör för era skattepengar.... och äta svindyr korv och äta ärtsoppa...
Asch ni fattar!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hade faktiskt bara tre filtar, och egentligen två, den ena räknas inte för den satt jag på. tänk att de blev så mycket ändå som vi hann.. dessutom kutade vi mellan malmö och kolonin för att vattna blommor o plocka bär som dårar... =P har ändå en del kvar på listan att göra =)