söndag, juni 08, 2008

Så var den här långledigheten slut. Tyvärr. Jag har ingen större lust att återvända till P7 i kväll men jag har inte så mycket val.

Min ledighet som började i onsdag eftermiddag inleddes med att jag träffade en massa kompisar, Cissi Jesper, Mathias, Niklas,Malin, Ale, Rasmus, Sinem och Anna.
Käkade på Papaya och hade grymt kul hela kvällen som avslutades på McDonalds med glass och med att jag körde ut Anna, Malin och Mathias till Bjärred.
Var försten grymt kul att köra hem från Bjärred ensam och knappt en bil på vägarna. Gröna ljus hela vägen och bra musik på radion. :-)

På torsdagen så träffade jag Pillan som just fått reda på att hon fått VG på sitt avslutade arbete på Kriminologikursen hon läst på Universitetet. Firade igår med att jag bjöd på lunch på La Empanada. Torsdagen ägnade vi i övrigt åt att titta efter en ny TV till mig. Vilket inte var det lättaste. Så efter ca två timmars manglande om vilken TV som är bäst, mest prisvärd osv så la vi ner projektet utan att ha blivit speciellt mycket klokare.

På fredagen gick vi till stranden (Ribban) och solade och badade. Förstår inte varför vattnet måste vara så jäkla kallt här i sverige.
Solade tills ett elakt måoln kom och gjorde Ribban till en iskall plätt på jorden och orsakade massflykt från stranden.

På lördagen gick vi och shoppade. Letade efter skor men det blev inga. Köpte lite annat som man behöver och käkade sedan lunch.
Sedan stack vi hem och somnade i soffan framför en repris av Antikdeckarna. Vaknade lagom för att se att bordet såldes för 1900 kr.

I dag har jag och Pillan varit ute och plockat fläderblommor för att göra saft av. Pillan är fast besluten att få mig att gilla det och hon kan lyckas eftersom jag faktiskt inte druckit det sen jag var liten. Men då gillade jag det inte.
Lyckades sammla på mig lite rivsår och utlsag från en brännnässla.

I dag har jag även gjort ett lyxigt köp i form av en ny digital systemkamera, Nikon D60 med 18-55 lins och en extra blixt.
Är mycket nöjd och längtar efter att få testa den när den kommer. :-D



Nikon D60

Inga kommentarer: