lördag, november 03, 2007

Städa, städa, städa. Det är vad jag har gjort idag.
Jag började städa granntrappen (som jag har som jobb) kl 10.
Sedan städade jag fiskarnas akvarium. Det behövdes verkligen. Vår mal verkar dock ha dött och försvunnit. Vill inte tänka på möjligheterna var.
För väl köpa en ny. Malen var den enda som scalarerna hade respekt för. De tyckte det var lite obehagligt med en sten som låg alldeles stilla tills de simmade för nära. Då räckte den upp ett finger (om den hade haft något) och simmade iväg. Detta skrämde alltid scalarerna och var alltid lika kul att se. Men nu är han förmodligen död. Eller som det heter i fackspråk Killed In Cleaning, K.I.C. Ska inte blandas ihop med K.I.A som betyder Killed In Action.
Okej... nu är jag tjatig.
Städa snackade jag om ja... efter att ha städat akvariet så städade jag resten av lägenheten.
Det tog sin lilla tid och sen lagade jag mat. Allt var klart tills mina föräldrar kom in genom dörren efter sin resa från Budapest, Ungern.
Vilken duktig son man är va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, borde det inte vara M.I.C.? Du har ju inte hittat ngt lik...
Beklagar att den försvann.

Jonthe sa...

Mjo... du har rätt. Fast i ett 60 liter akvarium är det inte så muycket att gömma sig bland så jag tror nog ändå att den är död. :-)