fredag, november 02, 2007

Detta är mitt hundrade inlägg!
Wihoo!
Och nu har jag verkligen internet. På riktigt.
I onsdags var jag och Pillan i Danmark. Fick skjuts med hennes föräldrar eftersom dom skulle över och köpa grovt bröd och kolla på museum.
Så först åkte vi till närmaste danska Netto i Tårnby och köpte grovt danskt bröd i mängder. Tydligen fanns risken att om man inte köpte det innan kl 10 på morgonen, så skulle det ta slut. Att danskt grovt bröd var så poppis visste jag inte. :-)
Men det verkar som svenskt knäckebröd var minst lika poppis hos danskarna som grovt bröd hos oss. Det var helt tömt och det enda som fanns kvar var ett paket Wasa knäckebröd och en Snickers. Någon måste varit väldigt desperat och tänkt: "Fasen, knäckebrödet är slut! Vi får ta Snickers och bre smör på istället."
Låter inget vidare.
Väl ute ur butiken lastade vi in allt bröd i bagageluckan samtidigt som en tant backade på en parkerad bil.
Helt galet. Hon bara kollade i backspegeln, konstaterade att hon kört på den, och sedan gjorde hon en ryckig och våldsam start därifrån och höll på att köra på oss istället.
När hon körde iväg såg hennes bils bakdel ut som ett ihopknycklat papper. Det var knappast första gången hon backade på en bil.
Den andra påkörda bilen klarade sig tacka vare dragkroken som tog smällen.
Sedan körde vi till centrum och delade på oss för dagens olika äventyr. Jag och Pillan gick till Ströget som vanligt och shoppade. Gick in på New Yorker och köpte en tröja.
Gillar den affären skarpt! Kan jag rekommendera när ni är i Köpenhamn, går alltid in där när jag är där.

Resten av dagen traskade vi runt i Köpenhamn och åkte sedan ut till Fields. Det stora köpcentret i utkanten av stan och fortsatte vårt shoppande. Åt varsin jättegod glass på Mamma Mia (översta våningen om någon undrar).
Såg även ett jättebråk på Douglas, parfymeriet mellan en man och en kvinna. Personalen tillkallade vakten och vakten tillkallade två bistra poliser som efter att ha snackat med mannen och kvinnan separat, tog med sig kvinnan och lät mannen gå.
Bättre än Cops! Haha!
Sedan tog vi tåget hem till Lund igen.

Resten av veckan har varit lugn. Föräldrarna är i Budapest tills i morgon så vi har haft lägenheten för oss själva. Skönt!
Men i morgon kommer de hem igen så idag ska jag städa. Haha!

Inga kommentarer: