måndag, oktober 29, 2007

Äntligen internet tillbaka. Eller iaf så länge Pillan har sin splitternya bärbara dator här. :-)
Historien om varför jag inte har internet alltid sträcker sig långt tillbaka och omfattar både Glocalnet och Telia. Men den historien orkar jag inte dra nu.
Jag vet att vissa är väldigt nyfikna på hur det gick på teoriprovet. Jag ska inte hålla er på sträckbänken längre. Det gick alldeles utmärkt. Gränsen låg som vanligt på 52 poäng och jag hade 59. Mycket nöjd.
Fast jag har det inte på papper eftersom deras skrivare började krångla. Men måste jag a det så får jag väl skicka efter det.

Idag åkte mina föräldrar till Ungern och Budapest. Landet där man äter Gulashsoppa och har hälsosamma källor som man badar i. Eller som på alla turistbilder så kan man sitta och spela schack i vattnet.
Detta innebär att jag och Pillan har längenheten för oss sjäölva under nästan en vecka. Mycket skönt.

Hmm.... Svårt att vara ansluten till WLAN i detta hus. Väggarna hindrar signalerna ibland.
Men mycket bättre än inget! :-)

Så... har jag något i övrigt att berätta?
Hmm.. Det har jag säkert men inte som jag kan komma på nu.
Jag har städat rummet idag. Det regnade hela dagen så det var en lämplig sysselsättning. har inte regnat på veckor.
Hade körlektion idag och Seth, min körskolelärare gick i ett rasande tempo genom det man ska kunna kontrollera utanpå bilen för en söker körning. Det gick i ett rasande tempo eftersom det ösregnade och vi inte ville vara ute mer än nödvändigt.
En negativ sak med hösten är att löven skymmer vägkanten. Det är helt omöjligt att se den när man ska fickpakera. Man får chansa på ett ungefär var den är.
Som om det inte vore svårt nog.
Jag hoppas att det inte regnar på onsdag för då ska jag och Pillan till Köpenhamn och shoppa o dyl.

Läste föresten vad du skrev om fallskärmshopparen Jesper. Kul idé. Allt för att locka turister antar jag. Haha! Har varit i Normandie när jag var liten, men minns inte så mycket mer än att jag kände en väldig dragning till ett militärmuséum utan att kunna förklara varför.
Det började redan då! Mitt militära intresse.
Nu för tiden kan jag nog klassas som MÖP.
Militärt Överintresserad Person. :-D

Tja... nu har jag inte så mycket mer att tjattra om. Jag hoppas att ni inte glömmer bort Spoke.
Det är ju en tävling på gång med både första och andra pris. Men om ingen skriver så behåller jag båda priserna och äter upp det ena. :-)

1 kommentar:

Cissi sa...

Hej MÖP!
Vi såg en mycket (NOT) intressant dokumentärfilm på engelska (obviously) om en japanska båt som sjunkit nånstans i Stilla Havet under andra världskriget för att japanerna inte visste att amerikanerna visste att de skulle anfalla. Typ.. Nu skulle de iaf hitta båten och under hela timmen byggdes stämningen upp. Antiklimax kom när filmen var slut och det enda de lyckats hitta var några metallbitar som de inte ens plockade upp ur havets djup... Suck...

GRATTIS!!! OMG va coolt! När ska du köra upp? Snart kommer isen you know.. Och slasken..

Ser fram emot att se dig äta upp USB-minnet! :D