måndag, juni 15, 2009

Jobb och antagninsbesked
Jobbat på fritids idag på LMG. Min gamla skola. Barnen har ju sommarlov men deras föräldrar jobbar ju fortfarande så de dumpar dem under dagen på fritids.
Så jag har jobbat idag från 9-17 med att hålla koll på barn, lösa bråk, sätta plåster på sår, stojat med dem och blivit bortgift till olika personer med två tjejer som äktenskapsmäklare.
Galet men ändå roligt. Fast jag är sjukt trött. Resultatet av att arbeta nio till fem med ett trettiotal barn som kräver ständig passning.

Sommaren har börjat att planeras så smått. Det blir en del utflykter och förhoppningsvis en del dyk. Ska försöka få till att dyka på min födelsedag som närmar sig.
Fick antagningsbesked att jag kommit in på turistutbildningen på Östra Grevie Folkhögskola. Har inte fått svar från Turismutbildarna Syd i Ystad ännu men det ska komma i veckan. Känns ändå skönt att fått ett säkert besked att man kommit in så man vet vad man ska göra i höst.

Inga kommentarer: