söndag, mars 02, 2008

Åh du ljuva civila liv!
Så skönt det är att kunna sova så länge man vill på morgonen och kolla på vilket TV-program man vill på kvällen, inte bara Cops och Simpsons. Allt är så enkelt när man är civil. Man lär sig verkligen uppskatta det när man ligger i det militära.
Har varit ledig sen onsdags eftermiddag men ska tillbak nu i kväll igen. Man blir en soffpotatis oavsett om man vill det eller ej. Dessutom upptäcker man alla leder och annat som man har ont på. För ont får man i lumpen. Det finns en anledning till att det luktar tigerbalsam på hela kompaniet efter en tuff dag.

Under den här ledigheten har jag som vanligt tagit det lungt, träffat Pillan och Fille och Mårten bland annat. Trevligt.
Har även spelat Battlefield 2 och kommer på mig själv med att hålla andan när jag ska skjuta precisionskott. Som om det hade spelat nån roll i ett datorspel haha.
Arbetsskada. har hört om folk som ställt sig upp i givakt mitt i natten.
Min logementskompis sa högt och tydligt rakt ut medan han sov för några nätter sen: "Jag är utanför kompaniet. Du då?" Sen var det tyst resten av natten.
Det visade sig att han hört mobilen vibrera och på ren instinkt svarat. Det vara bara det att det var ett sms som kom och han var inte riktigt på det klara var han var nånstans.
Annars är det rätt tyst på logementet nattetid. Visserligen snarkar vissa men vi sover oftast så djupt att vi inte vaknar av det.

Hmm... har nog inte så mycket mer att berätta just nu. Får återkomma om det dyker upp nåt. :-)

1 kommentar:

Cissi sa...

Du måste ändra lite i din profilinfo John Nathan (kollade på maratondansen förra veckan och måste nog tycka att det är något av det bästa jag varit med och producerat....), det står att det inte är januari än o d e ju sant, men du förstår vad jag menar. Egentligen skrev jag bara den här kommentaren för att kunna peta in maratondansen...

Med våran maratondans
Ska vi vinna allt vi kan
Vi kommer alltid minnas
Den dagen då vi vann

Och vi ska dansa till Turin
På vår resa mot stor framgång
Vi ska dansa hela vägen till en guldmedalj...