måndag, december 17, 2007

Nu har vi skaffat gran.
Den är kanske inte den vackraste och den sticks som bara den men den har iaf kommit.
:-)
Låter som början på en julsång det där.
Ungefär som "Min soldat" av Ulla Billqvist (stor svensk stjärna under andra världskriget)

Hehe... Tänk om man gjorde om texten lite.

"Dess stam är för stor och grenar för små
Dess barr för stickiga och dess topp är för lång
men det gör detsamma för han är min julgran
någonstans i Lund

Originalet går:

Hans skor är för stora och hans mössa för trång
hans byxor för smala och hans rock är för lång
men det gör detsamma för han är min soldat
någonstans i Sverige

Hahaha. Men nog om det. Idag har jag även fått mina hålfotsinlägg. Det känns ungefär som man hade ett par ganska konstiga skor att gå in. Men det tar nog inte så lång tid att vänja sig.
Medan jag väntade på att de skulle bli tillslipade enligt min sko så funderade jag på vad man kan göra för den fattiga delen av världen (var en lång tankegång dit men den orkar jag inte redovisa).
Jag kom på att man kunde ju åka runt i fattiga bergsbyar och liknande och sätta upp en bio! En mobil biograf med projektor och högtalare, ett antal stolar och ett tält som man använder inom Försvaret för att anlägga sjukvårdstält och stab och sådant. Så behöver man inte ens en lokal om man inte har det. Det hade säkert varit poppis för många av dem har säkert inte ens gått på bio innan. Det hela skulle vara gratis naturligtvis och filmerna skulle vara dubbade på det språk som talades i landet, eftersom läskunnigheten kanske inte är så stor.
Sprida glädje helt enkelt.

Visst låter det som en häftig idé?`

Var på blodcentralen också. Gick bra som alltid även om jag undrade om pipmaskinen hade slutat fungera för det tog så lång tid innan den pep att den var färdig.

Nu har jag rört ihop tryffelchoklad som håller på och stelna och som jag ska ge bort till mormor och morfar. Dom har inget internet så det är ganska riskfritt o berätta det.
:-P

1 kommentar:

Cissi sa...

Både Sinem och jag förstår klart och tydligt hur hålfotsinlägg och fattigt folk hör ihop. Solklart!