måndag, november 12, 2007



"För Guds namns ära och konungens rätt
Wi fäkta viljom på svenskt mannasätt."

Nej, jag sitter inte och skriver patriotiska julklappsrim. Detta är Färs Comapagnie (6:e Kompaniets) ledord.
Har precis med posten fått en snygg mapp med papper angående informationsdagen på P7 i december och lite mer information om min tjänstgöring. Plus papper som jag ska fylla i som "kontkatuppgifter om närmast anhörig" om jag skulle gå och ramla ner i ett bottenlöst hål och försvinna för alltid eller liknande.
jag har även fått min egna adress på P7. Men eftersom jag inte fått mitt nummer och avdelning ännu så är den inte fulltständig. Men om ni känner för att skicka ett brev eller så är ni välkomna.
Tidigt nästa höst ska P7 även ansvara för högvakten i Stockholm. Detta berör alla kompanier. Då får ni komma och fånglo och fotografera mig. Haha!
Känns mycket spännande men jag kommer inte att vara hemma de två första veckorna. Inte på helgen heller eftersom vi ska lära känna varandra och området.
Så nu är det bara att börja träna och ta körkort så är allt fixat.

Inga kommentarer: