tisdag, november 27, 2007

Det var ganska längesen jag skrev i bloggen så det är väl dags nu.
Vet inte om jag har nåt att berätta dock.
Har varit i Halmstad och hälsat på mormor och morfar med Pillan för någon vecka sen. Shoppade och åt väldigt mycket mat och tårta och kaka. Man blir ordentligt gödd ädr uppe. :-)
Men det var mycket trevligt.
Var på SOL igår. Nope inte Språk- och litteraturcentrum utan Skandinaviska Ortopediska Laboratoriet vid blocket. Var där eftersom jag behöver hålfotsinlägg inför lumpen. Är lätt plattfotad nämligen. Kom dit och fick vänta en liten stund innan en ung kille i blå skjorta och arbetarbyxor kom och hämtade mig. Skumt. Jag trodde det skulle vara en läkare i rock och hela kittet. Den här killen såg mer ut som en tekniker.
Vilket han troligtvis var fick jag reda på senare. De har inte läkare på ortopedin utan nån sorts folk som analyserar fötterna för att komma fram till vilken typ av hålfotsinlägg det ska vara.
Och när jag tänker på det har jag ju redan varit hos en läkare.
Han tog en titt på mina fötter och konstaterade att jag hade en bra hålfot som var lätt att göra något åt. Sedan fick jag trycka ner fötterna i en låda med material liknande den gröna klump som man har runt snittblommornas ände i för att dom ska hålla sig.
Sen var det klart och jag var ute efter en kvart. Inläggen e klara om ca 3 veckor.

I övrigt har jag märkt att jag sover som en stock och har svårt att i huvudtaget vakna på morgonen. Märkligt. Jag går inte och lägger mig speciellt sent. Och så drömmer jag konstiga saker.
Igår natt drömde jag att jag låg i lumpen och vi hade som uppgift att försvara ett hus som såg ut som ett spökhus och hade halva väggar. Där träffade jag även på min klasskompis Jesper vilket verkade skumt eftersom Jesper inte är speciellt intresserad av det militära i huvudtaget. Men han förklarade att han hade läst för många poäng på gymnasiet och universitetet än vad som var okej och ingen ville ha honom förutom försvaret.
Sedan började en sjuk strid om huset där vi sköt skarpa skott mot våra motståndare och de mot oss. Vi var tvugna att skjuta dom i huvudet och efter ett helt sjukt blodbad var vi fyra stycken kvar i huset och de utanför var tre. Det låg kroppar överallt och Jesper var försvunnen.
Då säger vårat befäl som mest liknar en bodybuilder att vi ska ta de döda kropparna och hänga upp dom i taket. Det skulle skrämma våra motståndare.
Sedan minns jag inte riktigt vad som hände mer än att vi fick fly i panik vid något tillfälle.
Det var den sjukaste dröm jag haft på mycket länge.
Kände mig väldigt illa till mods när jag vaknade.
Nån som har en drömtydningsbok?

2 kommentarer:

Cissi sa...

HAHAHA det var det roligaste jag hört (läst) på länge! Du måste berätta för mej om den drömmen blir sann...! Hahahaha.. Stackars Jesper isåf.. :P

Anonym sa...

Haha, snacka sjukt. Framför allt det där med att hänga upp kropparna i taket :S Drömmar kan vara skumma ibland... Kul det där med universitetspoängen ;) Hoppas att jag kan skrapa ihop mer än mina fyra fonetikpoäng de närmsta två veckorna.
Du får hålla mig uppdaterad om du drömmer om mig igen.
By the way, att jag försvann beror nog på att jag egentligen var en engelsk spion som skulle iväg och berätta försvarshemligheter haha ;)